Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Odpowiedź do konkursu [x]
Uwaga! W odpowiedzi nie podawaj swoich danych osobowych i kontaktowych. Organizator konkursu skontaktuje się z Tobą jeśli zostaniesz zwycięzcą!


od: 
Zadeklaruj zamówienie produktu
[x]
Liczba sztuk:
Po zatwierdzeniu zamówienia zostaniesz przekierowany na stronę płatności.
zamawia: 
 
Panel

Nasz wymarzony domek!

offlinegosiaedziu blog budowlany - wyślij wiadomość - OBSERWUJ | Blog budowlany
79012 odwiedzin | wpisów: 169, komentarzy: 495, obserwuje: 69

Firma budowlana!

autor: gosiaedziu blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

Adaptacja projektu przebiega zgodnie z planem. Należało by w Nowym roku poszukać dobrego wykonawcę budynku sso. Zwracam się z gorącą prośbą do wszystkich piszących bloga, którzy już wybudowali swoje domki o podsyłanie dobrych i sprawdzonych firm z Dolnego Śląska lub budujących na tym terenie. Dane proszę wrzucać na bloga lub prywatnie na pocztę. Z góry dziękuję. Niestety z mojego doświadczenia trudno znaleźć jest dobrą firmę.

Pozdrawiam i życzę udanej Sylwestrowej zabawy. Niech Nowy 2013 rok będzie łaskawy dla wszystkich budujących.

blog budowlany - mojabudowa.pl


Życzenia!

autor: gosiaedziu blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

Wesołych Świąt!
Bez zmartwień,
Z barszczem, z grzybami, z karpiem,
Z gościem, co niesie szczęście!
Czeka nań przecież miejsce.
Wesołych Świąt!
A w Święta,
Niech się snuje kolęda.
I gałązki świerkowe
Niech Wam pachną na zdrowie.
Wesołych Świąt!
A z Gwiazdką!
Pod świeczek łuną jasną
Życzcie sobie - najwięcej:
Zwykłego, ludzkiego szczęścia

blog budowlany - mojabudowa.pl


Dom energooszczędny!

autor: gosiaedziu blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

Zastanawiamy się nad zbudowaniem domu energooszczędnego na bazie Koralgola 2g.

Czytając wszystkie wytyczne oraz wymagania jakie trzeba spełnić w czasie budowy oraz po budowie zastanawiam się czy skórka czyli 30 tys  dofinansowania minus podatek jest  warta wyprawki. I o ile więcej niż te 30 tys dofinansowania będę musiał dołożyć aby spełnić wymogi takiego domu?

 

Dla zainteresowany linki do informacji ze srony NFOŚiGW.

 http://www.nfosigw.gov.pl/srodki-krajowe/doplaty-do-kredytow/doplaty-do--kredytow-na-domy-energooszczedne/wytyczne-do-programu-prioryrttp/

 

http://www.nfosigw.gov.pl/srodki-krajowe/doplaty-do-kredytow/doplaty-do--kredytow-na-domy-energooszczedne/podrecznik-dobrych-praktyk/

A tak ogólnie to jestem ciekawy co myślicie o domach energooszczędnych. Czy w ogóle jest sens stawiania takiego domu?


Komentarze (11)
Tytuł: szczerze?
autor:dom-w-zielistkach  dodano: 2012-12-07 | 22:58:51
co do tych projektów - to tylko idea jest szczytna - i warto ją zrealizować. Co do sposobu wykonania tego programu (jak i innych podobnych np. rodzinka na swoim) - do bani :(
Lepiej poczytaj wytyczne jakie ma spełnić budynek - postaraj się zrealizować jak najwięcej z nich. Ale zrób to dla siebie i na własną rękę a nie dla dopłaty 30 tys - bo i tak banki Cię z niej oskubią mniej lub bardziej :(
A czy warto? - na pewno warto a czemu? przeczytaj tutaj: http://www.lipinscydomy.mojabudowa.pl/?id=103576
Ew. zobacz jak my się za to wzięliśmy...
autor:honoratazbyszek  dodano: 2012-12-07 | 23:48:03
Przyłączam się do stwierdzeń powyżej.
Nasz koralgol jest budowany z ciepłego materiału, nie pijącego wilgoci.Mamy zamiar zaopatrzyć go w pompę ciepła i rekuperator.Myślę,że już to wystarczy by dom miał niewiele strat ciepła,a tym samym oszczędzał energię.Czy warto zawracać sobie głowę jakimiś dopłatami i dodatkowymi projektami? Uważam,że nie. Na budowie często coś idzie nie tak jak powinno, a jeszcze latać po urzędach i bankach, to za dużo kłopotów,nerwów i strata cennego czasu.
autor:kiki.ok  dodano: 2012-12-08 | 15:25:03
Wraz z mężem napaliliśmy się bardzo na dom energooszczędny i z niecierpliwością czekaliśmy na ogłoszenie szczegółów programu dopłat. I tu zonk. Koszt budowy naszego domu w wersji standardowej to ok 350 tys. a upgrade do wersji energo to dodatkowe 30-35% czyli 105-122tys zł (wszytko zależy od projektu) ponieważ te wymagania są dość wyśrubowane. Dodatkowo prześledziliśmy cały proces przyznawania dopłat od projektu poprzez weryfikatora i okazuje się że za weryfikację założeń projektowych i ich realizację potrącane będzie z dopłaty, którą na końcu mamy dostać! Podsumowując mając do wyboru wydanie ok. 100tys i zwrot po zakończeniu inwestycji maksymalnie DO 30tys. minus koszty weryfikacji i inne jakie na pewno pojawią się po drodze oraz latanie do banku co chwilę z dodatkową papierologią, zrezygnowaliśmy z ubiegania się o dopłatę i będziemy budować dom z zastosowaniem tylko niektórych zaleceń dot. domów energooszczędnych. Ośmielę się stwierdzić, że to program dopłat dla banków a nie dla budujących.
Tytuł: ośmielę się nie zgodzić
Odpowiedź do kiki.ok
autor:dom-w-zielistkach  dodano: 2012-12-08 | 16:56:28
...a przynajmniej NIE w kwestii sensowności zaleceń czy rezygnacji z części rozwiązań - spróbujcie je po prostu wyważyć. Mam na myśli, że wszystkie nakłady na poprawę parametrów cieplnych domu powinny być proporcjonalne. Np nie wydamy kupy kasy na superenergoszczędne okna mając na ścianach tylko 10cm styropianu i na odwrót - to nazywam nakładem nieproporcjonalnym.

ALE zgadzam się w 100% z twoim ostatnim zdaniem!!!
"koszty weryfikacji powinny wynieść ok. kilku tys zł." - no to ja zmieniam zawód - od dziś jestem WERYFIKATOREM :D
autor:gosiaedziu  dodano: 2012-12-08 | 17:29:08
Od 30 tys. należy odjąć 5400 zł podatku i myślę że na pewno około 3000zł kosztów związanych z weryfikacją. Pozostanie nie wiele. kiki dlaczego wyszła ci taka wielka suma, a może budujesz dom pasywny. Ja chciałbym się zmieścić w 50 tys. zł minus dofinansowanie 20 tys. wiec i tak musiałbym dołożyć 30 tys. zł. Jestem dopiero na wstępnym etapie kalkulacji!
Tytuł: yyy
Odpowiedź do gosiaedziu
autor:dom-w-zielistkach  dodano: 2012-12-09 | 13:31:27
coś nie rozumiem tych kalkulacji..
skąd się wzięła ta kwota 50tys?
Odpowiedź do dom-w-zielistkach
autor:gosiaedziu  dodano: 2012-12-09 | 13:52:20
Założyłem, że gdybym budował zgodnie z projektem to musiałbym wydać określoną kwotę, natomiast jeżeli chcę dostosować dom do wymogów domu energooszczędnego to muszę wydać extra 50 tys. czyli około 15% więcej. Reasumując koszt dopłaty i tak nie zwróci poniesionych kosztów na dostosowanie do wymogów domu energooszczędnego.
Odpowiedź do gosiaedziu
autor:dom-w-zielistkach  dodano: 2012-12-10 | 10:49:52
teraz rozumiem o co chodzi
Tytuł: dom
autor:koralgol2norbiwolow  dodano: 2012-12-09 | 15:51:01
Ja zakładam że polepszenie parametrów budynku tak aby był energooszczędny to około 10% wiecej niż standard czyli przy koralgolu to 40 tys zł łącznie z rekuperacją i nowoczesnymi instalacjami CO
Myślę że warto jednak podnieść standard domu pod kątem oszczędności - zyskamy na kosztach utrzymania budynku jak również na komforcie mieszkania w nim - zakładam np. że rekuperacja się nie zwróci za 10 lat ale jakaś tam oszczędność na ogrzewaniu będzie , do tego świeże powietrze - brak wilgoci i pleśni , jak również komfort przebywania w pomieszczeniach wentylowanych w sposób mechaniczny. Ja rozumuje tak - dobra izolacja , oszczędne i bezobsługowe ogrzewanie , wentylacja mechaniczna bo jak mam ocieplenie jak termos to musi być wymuszony ruch powietrza . Wszelkie zmiany i plany podnoszące oszczędność budynku muszą być ze sobą skorelowane.
A czy było warto - odpowiem za kilka lat :)
Tytuł: popieram Norberta
autor:floriany  dodano: 2012-12-12 | 21:49:02
Nie wiem dokładnie jakie wymogi musi spełniać dom energooszczędny, ale Koralgol ma i tak bardzo dobre parametry. Dach dwuspadowy, mało miejsc na mostki termiczne i do tego zrobienie docieplenia i ulepszona wentylacja to spory krok do oszczędności. Charakterystyka cieplna dla tego budynku jest super, u nas 101 kWh/m2rok
Odpowiedź do floriany
autor:gosiaedziu  dodano: 2012-12-18 | 14:33:57
Oczywiście warto inwestować w dom energooszczędny a rekuperator jest dzisaj podstawą w takim domu. Co do charakterystyki ciepnej koralgola Florianów to do domu energooszczędnego bardzo dużo mu brakuje. Dom energooszczędny to 40 kWh/m2rok. Dom florianów jest dobrze zbudowany i ocieplony. Więc jak zaoszczędzić 61kWh/m2rok?

Projekt domu Koralgol!

autor: gosiaedziu blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

W końcu jest! Wczoraj otrzymałem cztery egzemplarze projektu domu naszego wymarzonego Koralgola. Teraz tylko pozostaje wprowadzenie w Exelu kosztorysu i można w długie grudniowe wieczory obliczać orientacyjny koszt budowy.

Dzisiaj odbieram mapkę do celów projektowych naszej działki i zaczynamy adoptację Koralgola z naszymi zmianami.smiley


Pow. użytkowa: 103.4 m²
Pow. użytkowa: 89.2 m²
Pow. użytkowa: 103.8 m²
Pow. użytkowa: 100 m²